ASUS Vivobook S 15 S5507QA-MA006W - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ASUS Vivobook S 15 S5507QA-MA006W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

i********@g******** 17-09-2024

Snelle laptop, maar niet voor iedereen.

15,6 inch ASUS VivoBook S 15 OLED Copilot+ PC S5507QA-MA006W
Deze laptop heb ik onlangs twee weken kunnen testen. Het is een dunne, lichte rvs kleurige laptop en ziet er strak uit. Voldoende aansluitingen en een verlicht toetsenbord. Erg handig ’s avonds.
Zoals de naam al doet voorkomen is deze laptop vooral gericht op AI en Copilot. Er is alleen geen fysieke knop op het toetsenbord om Copilot direct op te starten, dit had ik wel verwacht, dus dat valt wat tegen. Ik heb zelf weinig ervaring met Copilot , maar ik vond het leuk om te gebruiken en dingen op te vragen. Erg handig bij het samenstellen van recepten en het zoeken van producten aan de hand van een foto.
In tegenstelling tot de meeste laptops is deze uitgerust met een Snapdragon X Elite processor. Ik was hier erg benieuwd naar en ik moet zeggen ik ben oprecht verbaasd hoe snel deze processor is. Lichte of zware taken, zelfs games kan deze processor aan.
Het oled scherm in deze laptop is 15, 6 inch groot en geeft alle kleuren en zwart en wit heel mooi en natuurgetrouw weer. En heeft ruime kijkhoeken.
Zoek je een snelle laptop gericht op AI, dan kan ik deze Asus Vivobook van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Snelle processor
  • Verlicht toetsenbord

Minpunten

• Kan niet met alle programma's overweg
  • Geen Copilot toets op toetsenbord

Gozen 04-09-2024

Goede combinatie van prestaties en gebruiksgemak

Deze laptop die ik heb mogen testen, biedt een goede combinatie van prestaties en gebruiksgemak. De toetsaanslagen voelen prettig aan en de verlichte toetsen zijn een fijne toevoeging, vooral bij weinig licht. Hoewel ik aanvankelijk dacht dat het 15.6 inch formaat te klein zou zijn, valt dit dankzij het goede scherm en de dunne rand erg mee.

De installatie verliep soepel en snel, wat altijd een pluspunt is. Het scherm geeft dankzij de OLED kleuren goed weer, wat ideaal is voor zowel werk als ontspanning. De laptop is heel snel en heeft veel opslagruimte, waardoor ik zonder problemen meerdere programma's tegelijk kan draaien.

Een van de opvallende kenmerken is de 120Hz verversingssnelheid, die zorgt voor een vloeiende weergave. Daarnaast is er een aparte knop om direct met AI/copilot te chatten, wat ik erg handig vond en tijd bespaart. De laptop start snel op en de grafische kaart is krachtig genoeg om gemiddeld 100 fps te halen bij gaming in windowed mode.

Een klein nadeel is dat het scherm erg reflecterend is. Dit betekent dat je buiten en onderweg de zon moet ontwijken, ondanks dat het scherm lekker fel kan worden. Al met al is deze laptop een prima keuze voor wie op zoek is naar een krachtige en veelzijdige machine.

Pluspunten

• Fijne toetsaanslag en verlichting
  • Erg goed scherm met dunne omranding
  • Snel dankzij SSD en veel opslagruimte
  • 120hz verversingssnelheid, lekker vloeiend

Minpunten

• Scherm erg reflecterend, alleen buiten lastig
  • Voor een laptop wel aan de hoge prijs
  • Speakers ondanks Harman Kardon blijft matig

Mkaram 02-08-2024

Stevige laptop voor dagelijks gebruik met AI

Deze ASUS Vivobook laptop probeert een balans te vinden tussen prestaties en efficiëntie. Het verfijnde chassis voelt stevig aan, maar het ontwerp is niet bijzonder opvallend. Een minpunt is de toetsenbordverlichting, die niet helemaal aan de verwachtingen voldoet, zeker in de nacht. Het 15-inch OLED-scherm is heel mooi met een hoge resolutie van 2880x1620 pixels, maar het scherm heeft last van weerspiegeling, vooral bij fel licht.

Wat betreft de prestaties, de Snapdragon X Elite-processor, in combinatie met 16GB LPDDR5 geheugen, doet zijn werk goed. Hij biedt voldoende kracht voor dagelijkse taken en is energiezuinig en zorgt ervoor dat multitasking geen probleem is. Wat betreft connectiviteit heeft de Vivobook goede selectie poorten, waaronder USB-A en C en een HDMI.

Deze laptop heeft on-device AI voor snellere reactietijden en verbeterde beveiliging. Met functies zoals Recall kun je documenten, e-mails of webpagina’s direct vinden. Bovendien biedt het geavanceerde AI-beeldgeneratie en -bewerking, automatische oogcorrectie tijdens video-oproepen en realtime taalvertaling en transcriptie. Dit zijn leuke functies, maar ze zijn specifiek voor nichebanen en niet voor iedereen nodig. Misschien worden deze functies in toekomstige updates uitgebreid om ze toegankelijker en nuttiger te maken.

Over het algemeen is de ASUS Vivobook S 15 OLED met Qualcomm CPU een interessante keuze voor wie waarde hecht aan efficiëntie en een goed scherm, maar er zijn nog enkele ruwe randjes die hopelijk met software-updates worden gladgestreken.

Pluspunten

• Qualcomm CPU
  • Beeldscherm scherp en groot
  • Groot accu

Minpunten

• toetsenboordverlichting matig
  • AI functies nog in de kinderschoenen

N*********@h****** 18-07-2024

Licht gewicht laptop

Wat een geweldige laptop. Lekker licht van gewicht, mooi design, verlicht toetsenbord.
Prijs/kwaliteit verhouding is niet van te zeggen.
Zelfs voor games ideaal te gebruiken

Pluspunten

• licht gewicht
  • makkelijk schoon te maken

Nico Valckx 18-07-2024

Licht gewicht laptop

Wat een geweldig apparaat om te gebruiken.
Licht van gewicht, verlicht toetsenbord. Werkt erg snel
Ideaal voor onderweg. Gamen is ook geen probleem

Pluspunten

• licht gewicht
  • mooi design

Minpunten

• korte oplaadkabel